Kao što smo pomenuli u tekstu „Digitalni marketing i kako ga prepoznati kada ga sretnete“, digitalni marketing se deli na digitalni onlajn marketing digitalni oflajn marketing.

U tekstu pred vama želimo da vam približimo ovaj drugi stub i pokušamo da shvatimo njegovu primenu u savremenom svetu.

Ali najpre da se podsetimo glavnih segmenata digitalnog oflajn marketinga.

Dakle, to su:

  1. Unapređeni oflajn marketing
    1. Elektronski bilbordi
    2. Digitalni promotivni proizvodi
  2. Radio marketing
    1. Radio reklame
    2. Sponzorisani program
  3. TV marketing
    1. TV reklame
    2. Televizijske kupovine (Teleshop programi)
    3. Sponzorisani program
  4. Telefonski marketing
    1. Hladni poziv (Cold calling)
    2. SMS marketing
    3. QR kodovi

Hajde da ukratko objasnimo ova 4 glavna segmenta digitalnog oflajn marketinga, pre nego što se kroz set tekstova posvetimo digitalnom onlajn marketingu kao našoj primarnoj oblasti.

Unapređeni oflajn marketing

Unapređeni oflajn marketing zapravo ima osnovu u klasičnom oflajn marketingu, ali je unapređen električnim uređajima, što ga dovodi u kategoriju digitalnog marketinga.

Kako bi ste razumeli, pomislite na velike elektronske bilborde koje viđamo u velikim gradovima.

Pretpostavljam da vam je jasna razlika između klasičnih bilborda koje smo malopre pomenuli i ovih ovde.

Razlika je jer su ovi ovde elektronski uređaji koji nam plasiraju šljašteće reklame i teško ih je ne primetiti.

Bilbordi - digitalni marketing

(Izvor: Pexels)

Pokretne slike na ovim uređajima vam govore šta određeni brendovi nude, ili vas samo potsećaju na svoje postojanje.

I to zahvaljujući LED (Light emitting diodes) tehnologiji.

Pojedini ovakvi uređaji, bazirani na malo drugačijoj tehnologiji, su čak i interaktivni, pa je prolazniku lako da stupi u „komunikaciju“ sa uređajem.

Što se tiče digitalnih promo proizvoda, setite se časopisa gde ste uz njegovu kupovinu dobijali i CD sa demo programima ili kompjuterskim igrama.

Na ovaj način je svakom ko kupi časopis bilo moguće da isproba određeni proizvod ove vrste, pre kupovine samog proizvoda.

Ovo je bilo zanimljivo jer internet nije oduvek imao ovu brzinu koju danas ima.

Ja se i danas rado setim zvuka dial-up modema pri povezivanju na internet pre nekih 15-tak godina.

(Izvor: Wikimedia Commons)

Danas ovaj vid digitalnog oflajn marketinga sve manje ima smisla, jer su demo verzije softvera dostupne na internetu svakome. Naročito uz velike brzine interneta koje su danas neuporedivo veće .

Radio marketing

Kada govorimo o radio marketingu sigurno smo svi svesni da je on još uvek veoma prisutan.

Mnoge činjenice govore da slušanost generalno postoji, a u poslednjih 6 – 7 godina ovaj medij se sve više okreće internetu.

Prostom pretragom radio stanica na internet pretraživačima možete dopreti i slušati praktično bilo koju radio stanicu na svetu.

U svakom slučaju, reklame koje se čuju preko radija upućene su apsolutno svim slušaocima. Za razliku od ciljanog onlajn marketinga ne postoji izbor.

Jedino što možete je da promenite stanicu.

Isto je i sa sponzorisanim programom koji je najiskorišćeniji od strane političkih stranaka i predizbornih kampanja.

TV marketing

TV reklame i sponzorisani program u službi TV marketinga je veoma sličan radijskom programu.

Glavna razlika je u tome što nam TV nudi sliku, dok se kod radia služite isključivo moćima lične „vizuelizacije“ aktera i dešavanja.

Ono što je kod TV marketinga najiritantnije je svakako blok reklama u sred omiljene serije.

Još jedan problem je, kao i kod radio marketinga, da su reklame upućene svakom ko u tom trenutku prati određeni sadržaj.

Tako na primer reklama za suhomesnate proizvode, praćena reklamom koja promoviše lek za hemoroide, nakon čega sledi reklama za čokoladne table, može da se pojavi na ekranu osobi od 20-tak godina, koja ima 142 kilograma i boluje od dijabetesa.

Sa druge strane, ovo takođe znači da ako neko plati zakup prostora za reklamu na TV-u, nema pojma kome se sve ta reklama emituje.

Samim tim najverovatnije „baca“ dobar deo svog teško stečenog novca na pogrešnu ciljanu publiku.

A cene zakupa prostora za reklamu na TV-u su sve samo ne niske.

Telefonski marketing

Poslednji segment digitalnog oflajn marketinga koji smo pomenuli je telefonski marketing.

Već smo daleko u 21. veku i sasvim je izvesno da pored sebe imate makar jedan „pametni“ telefon.

Reklame koje viđate uz aplikacije koje ste preuzeli sa neta su deo onlajn marketinga, jer koriste internet.

Međutim telefonski marketing se odvija na specifičan način, ponekad i putem klasičnih žičanih telefonskih aparata.

Jedan od segmenata telefonskog marketinga je hladni poziv (Cold calling) i najbolje ga je predstaviti na sledećem primeru.

Pretpostavimo, samo pretpostavimo da ste do sada bar jednom nakon zvuka telefona podigli slušalicu i sa druge strane čuli: „Dobar dan, ja sam … i zovem u ime kompanije … Ako imate par minuta nudimo vam priliku…“.

Ili slično.

Verujem da se niste baš uvek osećali najprijatnije.

Naročito kada vam, nakon izražavanja nezainteresovanosti za ono što se nudi, „ljubazna“ operaterka spusti slušalicu bez „doviđenja“, „hvala na vašem vremenu“ i slično.

SMS marketing možete prepoznati kad dobijete ponudu kredita od banke ili nove uslove telefonskih operatera.

Kod SMS marketinga je u najvećem broju slučajeva potrebno prethodno odobrenje klijenta da dobija ove poruke, ali to nije uvek slučaj.

U svakom slučaju, SMS marketing ima potencijal, ali o tome u nekoj drugoj priči.

Poslednji u nizu je telefonski marketing kroz primenu QR kodova.

QR kod - digiprom

Ni ovaj vid digitalnog marketinga nije toliko popularan jer zahteva da korisnik ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova.

QR kodovi uglavnom vode na određene stranice na internetu i veoma ih je lako generisati putem onlajn alata kojih ima mnogo.

Potrebno je da samo u vašem internet pretraživaču ukucate pojam „QR code generator“ i dobićete ih „na tone“.

Komentar
pingbacks / trackbacks

Ostavite komentar